Ewidencja zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz kontrola kompostowników
Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
W związku z tym każdy właściciel nieruchomości zabudowanej powinien wypełnić druk zgłoszenia posiadanego zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków i dostarczyć do Urzędu Gminy.
Druki zgłoszenia dostępne są w Urzędzie Gminy w Dziadkowicach pokój nr 3 oraz na stronie http://bip.ug.dziadkowice.wrotapodlasia.pl (zakładka pliki do pobrania)
Wypełnione druki należy składać w pokoju nr 3 Urzędu Gminy Dziadkowice, pocztą na adres Urząd Gminy Dziadkowice, Dziadkowice 13, 17-306 Dziadkowice lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: gmina@dziadkowice.pl
Jednocześnie informujemy, że od dnia 24 kwietnia pracownicy Referatu Rozwoju Gospodarczego przeprowadzą w terenie aktualizację posiadanej ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Ponadto podczas zbierania danych o sposobie zagospodarowania nieczystości płynnych realizowana będzie kontrola kompostowników przydomowych, celem weryfikacji faktycznego posiadania kompostownika i kompostowania w nim bioodpadów. Kontrole będą dotyczyć wyłącznie osób, które zadeklarowały posiadanie kompostownika i korzystają z ulgi.
Właścicielowi nieruchomości, który korzysta ze zwolnienia z tytułu kompostowania odpadów ulegających biodegradacji, a:
- nie posiada kompostownika przydomowego lub
- nie kompostuje bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym lub
- uniemożliwia upoważnionej przez Wójta osobie dokonanie oględzin nieruchomości,
wydana zostanie decyzja o utracie prawa do zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z przesłanek. Ponowne prawo do zwolnienia będzie przysługiwało po upływie nie wcześniej niż 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna (zgodnie z art. 6k ust. 4b, 4c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).